Battle of Maestricht
Logo, huisstijl, website, promovideo, posters, t-shirts
Voor de eerste echte Obstacle Course run in Maastricht, werd Studio Zodus benaderd om het logo en huisstijl te ontwikkelen.
​
We zochten een opvallende en kenmerkende huisstijl, die goed herkenbaar zou zijn. Tegelijkertijd een stoer en uitdagend karakter, die de juiste toon zet voor een dergelijk evenement. In combinatie van typografie, kleur en fotografie zorgt het voor een unieke uitstraling.
​
Het logo is met zijn driehoekige vorm 'A' gebaseerd op de gekruiste zwaarden van de drie musketiers. 'D'Artagnan' een van de meest iconische leden van dit drietal, sneuvelde bij de veldslag om Maastricht. Hun motto 'all for one, one for all' werd daarom ook de slogan van deze eerste echte OCR in Maastricht.
We wisten dat het belangrijk zou worden direct met een goede uitstraling te starten voor dit nieuwe evenement in Maastricht. De aanpak van Studio Zodus resulteerde in meerdere voorstellen, waarbij het nog moeilijk kiezen werd. We lieten ons overtuigen door de meest eenvoudige en sterke grafische variant. De combinatie met de slogan 'All for one, and one for all' viel zeer goed in de smaak. Deze huisstijl zorgde er voor dat meteen de juiste toon en verwachtingen werden gecreëerd bij onze doelgroep.
Jan-Wouter Haverman
Initiatief nemer Battle of Maestricht
video edit Lars Veenstra, visual storytelling