Onze werkwijze
In onze werkwijze, onderzoeken we de kracht van een organisatie en welke waarde zij leveren aan hun klanten. Samen met de stakeholders ontwikkelen we daarop een merk strategie en uitstraling die bestaande klanten niet vervreemd, maar tegelijkertijd ook nieuwe klanten zal aantrekken.
MERK STRATEGIE
de eerste
indruk.
De route naar een huisstijl met impact.
​
​
Om een huisstijl te ontwikkelen hebben we een vaste route uitgestippeld die volgens ons de beste resultaten oplevert. Om namelijk een echt effectieve huisstijl te ontwikkelen, moeten je ambities en waarde zo goed mogelijk hierin terug te vinden zijn.
​
-
We starten met het inzichtelijk maken van de wensen en ambities voor de toekomst.
-
We stellen vragen die duidelijk maken hoe het huidige 'DNA' of 'ecosysteem' uitziet van de onderneming of organisatie.
-
Een debriefing wordt opgesteld om voor iedereen
helder te krijgen wat de uitgangspunten zijn, voordat we tot ontwerpen over gaan.
​
"Door de tijd te nemen voor het ontwikkelproces, ontstaan de huisstijlen die uniek en tijdloos blijven. Die de waarde van de organisatie krachtig gaan symboliseren".
FASE 1: In deze 'ontwikkelings fase' werken we concepten uit tot aansprekende voorstellen. Deze worden gepresenteerd aan de stakeholder(s) binnen de organsatie.
​
FASE 2: Nadat een keuze gemaakt is voor een van de concepten, werken we deze verder uit tot de stijl zo ver mogelijk vastgelegd is en klaar is voor implementatie.
​
FASE 3: Alle uitingen die nodig zijn voor de lancering van de huisstijl worden stap voor stap uitgewerkt. Het lanceren van een nieuwe huisstijl is natuurlijk een uitstekende attentie moment, maar er kan echter ook gekozen voor een geleidelijk invoering van de huisstijl.
DRUK- EN PRINTWERK
een blijvende indruk.
Drukwerk geeft je iets in handen.
​
​
Drukwerk lijkt een steeds minder toegepaste manier om een publiek te bereiken. En dat is een gemiste kans volgens ons. Een fraai vormgegeven brochure, boek of folder, die je kan vasthouden, doorheen kunt bladeren, voelen en ruiken, neerleggen en op een later moment nog eens kunt bekijken, daar zit nog altijd een zeer grote waarde in, ondanks dat het moeilijk meetbaar is.
​
Elke online marketing guru benadrukt tegenwoordig het belang van online promotie (clickfunnels, (re)targeting, meetbare en analytische tools etc) en dat klopt natuurlijk grotendeels, maar tegelijk is het een extreem vluchtige omgeving. Alleen kort en krachtige boodschappen werken. Drukwerk kan in de juiste vorm onze aandacht veel langer vast houden. Als de combinatie met beeld, tekst en vormgeving de lezer weet te interesseren, dan is dat op een veel dieper niveau dan een online boodschap dit kan doen. Naast alle afleiding die daar nog te vinden is, heb je soms nu eenmaal meer dan 280 tekens nodig om iets te zeggen.
"Via drukwerk bied je de mogelijkheid om op een dieper niveau je boodschap te laten landen. Je maakt het tastbaar en geeft het letterlijk gewicht.
​
Met vele jaren ervaring passen we onze kennis van drukwerk technieken toe om elk type drukwerk te kunnen verzorgen. Samen met jouw wensen en ambities, ontwikkelen we een concept en ontwerp, regelen we de juiste drukker voor de klus en zorgen we dat het op tijd klaar ligt om verspreid te worden.
​
Ook in samenwerking met onze netwerk partners op het gebied van copywriting en fotografie zorgen we voor klinkende resultaten.
​
​
DIGITAAL ONTWERP
van indruk
naar interactie.
Vormgeving die verbind...
​
​
In de online wereld lijkt het soms wel een gevecht om de aandacht. Websites willen ons constant aanzetten om een actie te ondernemen. De online marketeer of social media specialist wilt ons namelijk op de snelste manier van A naar B krijgen, voordat de aandacht verloren is. Clickfunnels, conversie en SEO optimalisatie zijn termen waarmee vooral geschermd wordt.
Maar juist in die omgeving kan het gewoon heel prettig zijn als je het gevoel heb serieus te worden genomen. Een bezoeker is niet voor niks op je site terecht gekomen en wil in de eerste plaats geïnformeerd worden. Zodra we het gevoel krijgen ergens naar toe geduwd te worden, haken we af. Hoe snel een site ook gevonden is, als het niet aanspreekt zijn bezoekers zo weer weg.
​
Vanuit onze optiek mag de vormgeving daarom meer een dienende rol dan een sturende rol hebben, waardoor de inhoud veel beter kan worden overgebracht. Dat is vormgeving die in de eerste plaats een bezoeker helpt keuzes te maken.
"Juist in een drukke online omgeving, kan een grafisch ontwerper rust brengen. Zorgen dat de vormgeving in dienst is van de bezoeker en naast pure informatie ook beleving biedt.
​
In onze aanpak bekijken we met onze opdrachtgever eerst welke zaken zij onder de aandacht willen brengen. En starten we vanuit daar met de structuur en de basis. En ontwikkelen we vormgeving die zo goed mogelijk aansluit op de boodschap, zodat de bezoeker ook snel kan vinden wat hij of zij zoekt. Daarbij houden we rekening met de mogelijkheden en beperkingen van de online omgeving. Juist dan 'spat' een boodschap pas echt van het scherm.
DIGITAAL ONTWERP
ONLINE MAGAZINE &
NIEUWSBRIEVEN
Naast de gedrukte versies kan een digitaal opgemaakt magazine, brochure of nieuwsbrief zorgen voor een nog hogere respons en meer bereik. Daarbij kan het uit kosten besparing of duurzaamheids overwegingen een goede alternatief zijn op de papieren uitgave.